Waarom ontvang ik (geen) reserveringen per e-mail van Booking.com?

Voordat je een Channel Manager had, ontving je reserveringen van Booking.com via e-mail, maar nu niet meer. Waarom is dat? Of misschien ontvang je opeens wel een reservering via e-mail van Booking.com. Wat is er aan de hand?

Zodra Booking.com is gekoppeld met een channel manager, stoppen ze met het rechtstreeks versturen van reserveringen. Zodra een reservering is gemaakt bij Booking.com, hebben wij (als channel manager) 30 minuten de tijd om deze reservering op te halen bij Booking.com. Soms kan het om verschillende redenen gebeuren dat wij de reservering niet binnen 30 minuten bij Booking.com kunnen afhalen. Als dit gebeurt, stuurt Booking.com de reservering direct per e-mail naar jou en is het voor SmartHOTEL niet meer mogelijk om de reservering op te halen. Je weet dus dat zodra je een reservering rechtstreeks van Booking.com per e-mail hebt ontvangen, deze reservering niet wordt opgehaald door de channel manager en dat er geen beschikbaarheid is gewijzigd na die reservering. Daarnaast dient de reservering handmatig in het PMS te worden ingevoerd.

Samengevat, wanneer je een reservering ontvangt van Booking.com via e-mail, raden we je aan om de volgende acties te ondernemen:

  1. Controleer of de reservering in je channel manager staat. Als het in de channel manager staat, hoef je geen verdere stappen te ondernemen.

    Als het niet in de channel manager staat, raden we aan de onderstaande acties ook lezen.
  2. Pas je beschikbaarheid handmatig aan in het PMS (of als je geen PMS hebt, in het extranet van de channel manager).
  3. Voeg handmatig de reservering in je PMS in (als je een PMS gebruikt).