Wat houdt de Booking.com Auto-Replenishment functionaliteit in?

Is uw beschikbaarheid op Booking.com verhoogd na een annulering of wijziging? Dit komt door auto-replenishment. In dit artikel leggen we uit hoe dit werkt en wat uw opties zijn om hiermee om te gaan.

  • Functionaliteit bij Booking.com
  • Functionaliteit bij SmartHOTEL

Functionaliteit bij Booking.com

Booking.com heeft voor alle hotels een functionaliteit geïmplementeerd die Auto-Replenishment wordt genoemd. Deze functionaliteit houdt in dat de beschikbaarheid door Booking.com wordt verhoogd zodra een eerder gemaakte reservering wordt geannuleerd.

Ter verduidelijking; er zijn twee soorten auto-replenishment bij Booking.com:

  1. Standaard Auto-Replenishment: Wanneer er een annulering via Booking.com komt, wordt de kamer automatisch weer in de verkoop gezet om het hotel nog een kans te geven om de kamer alsnog te verkopen. Deze functionaliteit kan niet worden uitgezet.
  2. Auto-Replenishment van gesloten kamers: Deze functie zorgt ervoor dat alle tarieven met gesloten restricties onder een geannuleerd kamertype na annulering weer worden geopend. Deze functie kan worden uitgezet.

Functionaliteit bij SmartHOTEL

In SmartHOTEL zijn er verschillende manieren om, om te gaan met de Auto- Replenishment fuctie van boekingssites. Onder het menu-item "Hotel" vindt u de Auto- Replenishment instelling die staat ingesteld voor uw hotel.

Helpguide-BOO-Useful-Info-0008

Helpguide-BOO-Useful-Info-0009

Opties:

  • Geen actie

De Channel Manager past de beschikbaarheid na een annulering niet aan. Booking.com werkt de beschikbaarheid zoals altijd, naar boven bij. De beschikbaarheid zal hierdoor bij SmartHOTEL anders zijn dan in Booking.com.

Helpguide-BOO-Useful-Info-0010

  • Aan

Wanneer een annulering wordt opgehaald door de channel manager, wordt de beschikbaarheid in de channel manager verhoogd. Hierdoor wordt een bericht naar alle gekoppelde OTA's met de nieuwe, verhoogde, beschikbaarheid verstuurd. De channel manager en alle gekoppelde kanalen zijn hierdoor in sync. 

Helpguide-BOO-Useful-Info-0011

  • Uit

Wanneer een annulering door de channel manager wordt opgehaald bij de OTA, blijft de beschikbaarheid in de channel manager onveranderd. De onveranderde beschikbaarheid wordt nogmaals naar alle gekoppelde OTA’s verstuurd. Elke verhoging die door een OTA wordt gedaan, wordt overschreven met de beschikbaarheid in de channel manager zodat alle kanalen en de channel manager weer dezelfde beschikbaarheid hebben. 

Helpguide-BOO-Useful-Info-0012