Hoe kan ik een kamer of tarief verwijderen?

Het verwijderen van een kamer of tarief is niet lastig, maar er kunnen gevolgen zijn! Voordat je op de deleteknop drukt is het slim om een aantal punten na te lopen.

Als je een kamer of tarief in de channel manager niet meer wilt aanbieden, is het allereerst belangrijk dat het niet meer is gekoppeld aan een boekingssite. Het verwijderen van de kamer of prijs in de channel manager betekent namelijk niet dat het niet meer online staat bij de boekingssite. Het zorgt er alleen voor dat we geen data meer kunnen versturen en ontvangen.

 

Volg de volgende stappen voordat je iets verwijdert:

  1. Zorg ervoor dat de kamer of het tarief volledig is gesloten.
  2. Neem contact op met alle aangesloten boekingssites en vraag hen om deze volledig uit hun systeem te verwijderen.
  3. Ontkoppel de kamer of de prijs van de boekingssite.
  4. Controleer of er geen verbinding meer is in het R&A scherm in het menu Kamers / Tarieven (zie onderstaande schermafbeeldingen).
  5. Wanneer het niet meer is gekoppeld, kan het worden verwijderd.

 

Voorbeelden punt 4:

Globes

Rooms

rate

 

Het kan zijn dat je geen gebruikersrechten hebt om kamers en tarieven te wijzigen. We kunnen dit wel voor je activeren, neem gerust contact op met het supportteam of lees het onderstaande artikel: