Dit is mogelijk, en er zijn meerdere opties beschikbaar. Welke optie je ook kiest, we adviseren en helpen je graag.
Stel een kortingstarief in
De channel manager heeft in dit geval een tarief nodig dat 33% van je nachttarief is, dus de totale prijs voor 3 nachten is hetzelfde als een verblijf van 2 nachten, of daarbuiten.
Voorbeeld: je verkoopt Room Only voor 100 euro per nacht. We hebben dan een tarief nodig dat 33% van deze prijs is, dat wordt 67 euro voor het "3 voor 2" dagtarief. Met deze berekening zou het totale bedrag 201 euro zijn - om het zo dicht mogelijk bij 200 euro te krijgen.
De reden waarom we een nachtprijs nodig hebben, is dat we niet in staat zijn om "gratis" overnachtingen te communiceren naar de boekingssites.
Je moeten er ook voor zorgen dat je een minimale en maximale verblijfsduur van 3 nachten op het tarief instelt. Dit voorkomt dat iemand voor 2 of 4 nachten boekt.
Online een promotie opzetten
De betere optie is om online een promotie op te zetten. De meeste grote boekingssites bieden "gratis nacht" promoties aan op basis van je gekoppelde tarieven. Reserveringen worden dan op het gekoppelde tarief geleverd met de reeds toegepaste korting.
De boekingssite adverteert het dan ook als een aanbieding, waardoor er meer aandacht aan wordt besteed door potentiële gasten. Voor meer informatie hierover kan je direct contact opnemen met je gekoppelde boekingssites.