Er zijn meerdere restricties in ons extranet die u kunt wijzigen. Weet u niet zeker hoe u dit moet doen? Bekijk onze video voor een meer gedetailleerde uitleg.
Er zijn meerdere restrictiemogelijkheden in ons extranet:
- Minimaal verblijf (hoeveel nachten moet de gast minstens blijven?)
- Maximaal verblijf (hoeveel nachten mag de gast maximaal verblijven?)
- Geen aankomst (de gast mag niet op een bepaalde datum aankomen)
- Geen vertrek (de gast mag niet op een bepaalde datum vertrekken)
- Gesloten (sluit een tarief en zorg ervoor dat een bepaald tarief niet beschikbaar is, zelfs als u nog kamers beschikbaar hebt)
Handmatig restricties veranderen
- Log in op het SmartHOTEL extranet
- Ga naar `Prijzen & Beschikbaarheid` in het linkermenu.
- Klik op de datum waarvan u de restrictie wilt wijzigen.
- Pas (indien nodig) het datumbereik aan. Let erop dat de van datum al correct staat en dat u alleen de einddatum hoeft aan te passen. Oftewel in het hoofdscherm dient u de juiste datum als vanaf datum aan te klikken.
- Pas (indien nodig) de dagen van de week aan
- Pas de restricties aan zoals gewenst
- Klik op de knop Opslaan
Drie manieren om de gesloten restrictie te gebruiken
- Optie 1: Een specifieke kamer/tarief combinatie openen/sluiten. Dit kan gedaan worden voor een langere periode tegelijk.
Klik op het tarief - de pop-up toont - klik op het ''sluiten'' vakje en klik op opslaan. - Optie 2: Alle kamertypes en tarieftypes openen/sluiten voor 1 datum.
Klik op de open/dicht deuren bovenaan de pagina, onder de datumaanduiding. Vergeet niet op te slaan! - Optie 3: Alle tarieftypes onder een specifiek kamertype openen/sluiten voor 1 datum
Klik op het ''kamer opties'' vakje -. De deuriconen worden getoond voor elke dag en elk kamertype - selecteer degene die u wilt sluiten - klik op de opslaan knop.
Let op: We raden het af om meerdere wijzigingen tegelijkertijd in het pop-up scherm uit te voeren (prijzen, restricties en beschikbaarheid).
Gerelateerde artikelen: