Waar moet ik mijn prijzen, beschikbaarheid en restricties wijzigen?

U heeft verschillende systemen met een extranet om uw prijzen, beschikbaarheid en restricties te wijzigen. Maar dient u wat bij te houden?

Berichten met wijzigingen in prijzen, beschikbaarheid en restricties gaan altijd via de volgende flow.

Dataverkeer_prijzen_restricties_beschikbaarheid_NL (002) 

Het PMS is altijd leidend en we raden aan om geen manuele wijzigingen te maken in het SmartHOTEL extranet of het boekingssite extranet. Manuele wijzigingen gemaakt in het SmartHOTEL extranet kunnen worden overschreven door berichten vanuit het PMS. We raden aan om alleen manuele wijzigingen te maken in geval van nood. Bijvoorbeeld tijdens een storing kan het nodig zijn om urgente wijzigingen manueel te maken via een ander extranet dan uw PMS. 

Indien u de SmartHOTEL Channel manager standalone gebruikt, dus zonder PMS gekoppeld, dan dienen de prijzen, beschikbaarheid en restricties altijd handmatig in het SmartHOTEL extranet ingevoerd te worden. 

Er is ook een derde optie. Die is dat alleen de beschikbaarheid gestuurd wordt vanuit de PMS naar het SmartHOTEL extranet. Prijzen & restricties dienen dan bijgehouden te worden in het SmartHOTEL extranet. Wilt u weten wat er ondersteund wordt in de koppeling met uw PMS. Dit kunt u checken via:  https://connectguide.smarthotel.nl/#pms_guides

Alle (handmatige) wijzigingen in het SmartHOTEL extranet worden bijgehouden en zijn terug te vinden in de logs

 

 

 

Hoe je handmatig wijzigingen kunt aanbrengen in het Extranet: