Je kunt de geschiedenis van je prijzen, restricties en beschikbaarheid controleren via de logs. Maar wat zijn logs?
Logs zijn een gegevensbestand waarin je kunt zien wat er is gebeurd met de beschikbaarheid, prijzen en restricties voor een kamer- en/of tarieftype. Je kunt bijvoorbeeld nagaan wie een tarief heeft gewijzigd of hoe het mogelijk is dat je een overboeking hebt gehad.
Er zijn drie soorten wijzigingen in de logs die je in het overzicht kunt vinden:
- Veranderingen van PMS naar Channel Manager (een lang getal en/of lettercode)
- Wijzigingen die direct in de Channel Manager worden aangebracht door een specifieke gebruiker (EXT + gebruikersnaam)
- Beschikbaarheidswijzigingen van de boekingssites, er is een reservering gemaakt bij een boekingssite en dit heeft geleid tot een wijziging van de beschikbare kamers (naam van de boekingssite)
In de logs, kun je zien...
- De laatste wijzigingen in je inventaris (prijzen, beschikbaarheid en restricties)
- Of de berichten/wijzigingen met succes naar de boekingssites worden verzonden
Gerelateerd artikel: