Ik zie een verschil in restricties/prijzen/beschikbaarheid, wat nu?

Als je een afwijking in je inventaris vindt, is het eerste wat je moet uitzoeken waar het verschil vandaan komt.

De distributiestroom verloopt als volgt bij gebruik van Opera PMS:

Discrepancy flow 1

 

Bij gebruik van Suite8 of een andere PMS is de volgende distributiestroom van toepassing:

Discrepancy flow 2

Volg de onderstaande richtlijnen om het verschil op te lossen.

 

Een afwijking tussen je PMS en SmartHOTEL

  1. Probeer een refresh/resync uit te voeren bij de PMS om te zien of dit het probleem oplost.
  2. Als het bovenstaande niet werkt, neem dan contact op met de verzendende partij (PMS of interface) van het mislukte bericht. Deze partij zal dan de logs voor je onderzoeken. Controleer alle betrokken systemen om er zeker van te zijn dat je contact opneemt met de juiste partij.
  3. Als een bericht bijvoorbeeld wel correct wordt weergegeven in Opera maar niet in OHDCS (MyFidelio), neem dan contact op met Opera. Als een bericht correct wordt weergegeven in OHDCS maar niet in SmartHOTEL, neem dan contact op met OHDCS.
  4. Wanneer er een probleem of vertraging optreedt in de interface tussen de PMS en SmartHOTEL, kan je de tarieven en beschikbaarheid in noodgevallen handmatig wijzigen in de channel manager. Zo ben je er zeker van dat de essentiële data bijgewerkt is. Doe dit alleen in geval van urgente aanpassingen.

Een verschil tussen SmartHOTEL en het OTA-extranet

  1. Vul dit formulier in en informeer het supportteam om welke OTA, datum en bericht (de exacte beschikbaarheid, het tarief of de restrictie) het gaat. Het SmartHOTEL supportteam kan een refresh voor je aanzetten.
  2. Als het bovenstaande niet werkt, dan zal het supportteam dit verder voor je onderzoeken totdat het opgelost is.
  3. Sommige OTA's accepteren bepaalde restricties niet. Om te zien of de betreffende OTA de beperking ondersteunt, kan je de ondersteunde functionaliteiten in onze OTA connect guide bekijken.

 

Een verschil tussen het OTA-extranet en hun front-end website

  1. Er kan soms een vertraging optreden in het updaten van de website van OTA met de informatie die zich op hun extranet bevindt. Houd hier rekening mee bij het uitvoeren van de controles.
  2. Als de gegevens na een uur niet worden weergegeven, neem dan contact op met de accountmanager van de betreffende OTA.

 

Gerelateerde artikelen: