Ik zie een verschil in restricties/prijzen/beschikbaarheid, wat nu?

Als u een afwijking in uw beschikbaarheid, prijzen of restricties vindt, dan is het belangrijk om te kijken waar dit verschil vandaan komt.

Discrepanties_flow_NL

Volg de onderstaande richtlijnen om het verschil op te lossen

Een afwijking tussen uw PMS en SmartHOTEL

  1. Probeer een refresh/resync uit te voeren bij het PMS om te zien of dit het probleem oplost. Wat is een 'refresh'?
  2. Als het bovenstaande niet werkt, neem dan contact op met de verzendende partij (PMS of interface) van het mislukte bericht. Deze partij zal dan de logs voor u onderzoeken om te zien of de data wel verzonden zijn vanuit het PMS naar SmartHOTEL. En zo ja of hier een error op is teruggekomen of niet. Met deze informatie kunnen zij vervolgens contact met SmartHOTEL opnemen. 
  3. Wanneer er een probleem of vertraging optreedt in de interface tussen het PMS en SmartHOTEL, kunt u de tarieven en beschikbaarheid in noodgevallen handmatig wijzigen in de channel manager. Zo bent u er zeker van dat de essentiële data bijgewerkt is. Doe dit alleen in geval van urgente aanpassingen. Let wel, het PMS is leidend en kan deze data overschrijven.

Een verschil tussen SmartHOTEL en het OTA-extranet

  1. Informeer het supportteam  en verstrek de volgende gegevens:
    1. Datum of data  waar u een verschil ziet
    2. Kamertype
    3. Tarieftype (in geval van verschil in prijzen of restricties)
    4. Berichttype (prijs, beschikbaarheid of restrictie)
    5. Exacte waarde (wat is het en wat moet het zijn)

Het SmartHOTEL supportteam kan onderzoeken wat er gebeurd is.

Sommige OTA's accepteren bepaalde restricties niet. Om te zien of de betreffende OTA de restrictie ondersteunt, kunt u de ondersteunde functionaliteiten checken in onze OTA connect guide


Een verschil tussen het OTA-extranet en hun front-end website

  1. Er kan soms een vertraging optreden in het updaten van de website van OTA met de informatie die zich op hun extranet bevindt. Houd hier rekening mee bij het uitvoeren van de controles.
  2. Als de gegevens na een uur niet worden weergegeven, neem dan contact op met de accountmanager van de betreffende OTA.