De gemarkeerde gastinformatie is een wijziging die is doorgevoerd vanwege de nieuwe AGV-regelgeving (sinds 25 mei 2018). Het heeft invloed op het reserveringsoverzicht, de inkomende XML, de XML van de PMS-aanvraag en de XML van de PMS-respons.
SmartHOTEL-account met aansluiting op een push/pull PMS
De reservering wordt automatisch naar het PMS gestuurd. Wanneer wij een bevestiging hebben ontvangen dat de reservering succesvol is afgeleverd bij het PMS, worden de persoonlijke gegevens van de gast rond middernacht, één dag na aflevering van de reservering, in de channel manager gewist/gemaskeerd (***).
Als de reservering om welke reden dan ook niet wordt bevestigd door het PMS, worden de volledige gegevens van de reserveringen opgeslagen tot de vertrekdatum.
SmartHOTEL-account zonder verbinding met een PMS (stand-alone)
De reservering wordt automatisch naar je e-mailadres gestuurd via PDF. Dit document is zichtbaar tot de vertrekdatum. Wanneer de vertrekdatum is verstreken, worden alle persoonlijke gegevens gewist/verwijderd in de kanaalbeheerder en de PDF.
Gerelateerde artikelen:
- Hoe kan ik de creditcardgegevens van een reservering opvragen?
- Waarom zie ik verschillende tijdstippen op mijn reserveringen?
- Waar vind ik een overzicht van mijn reserveringen?
- Ik heb een reservering ontvangen zonder gegevens van de gast of met de mededeling ''De oorspronkelijke reservering kon niet worden gevonden'', waarom is dit?