Waarom worden de reserveringsgegevens weergegeven als A****** B******?

De gemarkeerde gastinformatie is een wijziging die is doorgevoerd vanwege de nieuwe AGV-regelgeving (sinds 25 mei 2018). Het heeft invloed op het reserveringsoverzicht, de inkomende XML, de XML van de PMS-aanvraag en de XML van de PMS-respons.

SmartHOTEL-account met aansluiting op een push/pull PMS

De reservering wordt automatisch naar het PMS gestuurd. Wanneer wij een bevestiging hebben ontvangen dat de reservering succesvol is afgeleverd bij het PMS, worden de persoonlijke gegevens van de gast rond middernacht, één dag na aflevering van de reservering, in de channel manager gewist/gemaskeerd (***).

Als de reservering om welke reden dan ook niet wordt bevestigd door het PMS, worden de volledige gegevens van de reserveringen opgeslagen tot de vertrekdatum.

 

SmartHOTEL-account zonder verbinding met een PMS (stand-alone)

De reservering wordt automatisch naar je e-mailadres gestuurd via PDF. Dit document is zichtbaar tot de vertrekdatum. Wanneer de vertrekdatum is verstreken, worden alle persoonlijke gegevens gewist/verwijderd in de kanaalbeheerder en de PDF.

Je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat sommige XML's worden gemaskeerd of verwijderd: je kunt nog steeds supportcases onderzoeken, misschien alleen op een iets andere manier dan je gewend was. Oplossingen kunnen zijn om een reservering te controleren in het extranet van de OTA, en natuurlijk zal de mapping nog steeds beschikbaar zijn. Dus in plaats van direct naar de reserverings-XML's te gaan voor meer informatie, zul je in plaats daarvan verschillende bronnen moeten raadplegen. Als je deze nieuwe manier van onderzoek naar supportcases lastig vindt, begeleiden wij je graag in het proces.

 

Gerelateerde artikelen: