Door in het SmartHOTEL extranet te klikken in het linkermenu op de knop 'boekingen' kom je op een scherm waar je alle reserveringen kunt vinden die zijn opgehaald bij of afgeleverd door de OTA's.
Het standaard beginscherm geeft alle reserveringen weer die vandaag zijn ontvangen.
Je kunt nu filteren met behulp van de volgende opties;
- Zoekdata - De data kunnen worden gewijzigd, en je kunt ervoor kiezen om te zoeken naar reserveringen op Aankomstdatum, Boekingsdatum of Vertrekdatum binnen het opgegeven datumbereik.
- Criteria - Reserveringen bekijken: alle, bevestigd door PMS, geannuleerd, geboekt, gewijzigd.
- PMS-status - Filter op Alle reserveringen, reserveringen met foutmelding (die niet aan de PMS konden worden geleverd) of OK-reserveringen (reserveringen die aan de PMS werden geleverd).
- Boekingssite - Selecteer boekingen gemaakt door een specifieke OTA.
- Exporteren - Exporteer de reserveringen die op het scherm worden getoond naar een Excel-document.
- Zoeken - je kunt de naam van de gast, het reserveringsnummer of andere criteria ingeven om een bepaalde reservering te vinden. In geval van reserveringsnummer adviseren wij het reserveringsnummer van de boekingssite te gebruiken. Dan vind je namelijk ook eventuele wijzigingen en annuleringen van die reservering.
In het reserveringsscherm kun je in de eerste kolom de status van een reservering bekijken. Hierbij zijn er de volgende opties:
- Sleutel: nieuwe reservering
- Sleutel met potlood: wijziging
- Sleutel met kruisje: annulering
Het kan ook zijn dat je naast een nieuwe reservering of een wijziging in het klein het icoontje van een wijziging of annulering ziet. Dit betekent dan dat de reservering later nog een keer gewijzigd of geannuleerd is.
De PMS-leveringskolom geeft de datum en tijd aan waarop het PMS heeft geantwoord dat zij de reservering hebben ontvangen.
De andere kolommen tonen
- de naam van de gast zoals die is ingevuld op de OTA
- de aankomst- en vertrekdatum van de reservering
- de boekdatum en tijdstip
- het kanaal waar de reservering gemaakt is
- Reserveringsnummer van SmartHOTEL
- Reserveringsnummer van de boekingssite. Dit is Ext reserverings-#
- de totale kosten van de reservering.
Zodra je de reservering die je zoekt hebt gevonden, kun je op de reservering klikken, die verdere details voor de reservering laat zien, inclusief de opmerkingen, de details van het gastenprofiel, het type kamer en de tariefcode die is geboekt en de bezettingsgegevens.
Terug in het centrale reserveringsscherm zie je rechtsboven een Excel-icoon en een Adobe PDF-icoon - met deze knoppen kun je de reserveringsgegevens exporteren en downloaden in Excel- of PDF-formaat.
Gerelateerde artikelen:
- Waarom worden de reserveringsgegevens weergegeven als A****** B******?
- Ik kan de reserveringen die ik heb ontvangen voordat ik live ging met de channel manager niet vinden
- Hoe kan ik een reservering afdrukken?
- Ik krijg een foutmelding bij een reservering, wat moet ik doen? (myfidelio)
- Waarom zie ik verschillende tijdstippen op mijn reserveringen?