Waar vind ik een overzicht van mijn reserveringen?

Door te klikken het linkermenu op de knop 'boekingen' kom je op een scherm waar je alle reserveringen kunt vinden die zijn opgehaald of afgeleverd bij de OTA's.

Het standaard beginscherm weergeeft alle reserveringen die vandaag zijn ontvangen.

Je kunt nu filteren met behulp van de volgende opties;

  1. Zoekdata - De data kunnen worden gewijzigd, en je kunt ervoor kiezen om te zoeken naar reserveringen op Aankomstdatum, Boekingsdatum of Vertrekdatum binnen het opgegeven datumbereik.
  2. Criteria - Reserveringen bekijken: alle, bevestigd, geannuleerd, geboekt, aangepast, no show.
  3. PMS-status - Filter op Alle reserveringen, reserveringen met foutmelding (die niet aan de PMS konden worden geleverd) of OK-reserveringen (reserveringen die aan de PMS werden geleverd).
  4. Boekingssite - Selecteer boekingen gemaakt door een specifieke OTA.
  5. Exporteren - Exporteer de reserveringen die op het scherm worden getoond naar een Excel-document.
  6. Zoeken - je kunt de naam van de gast, het bevestigingsnummer of andere criteria ingeven om een bepaalde reservering te vinden.

 

In het reserveringsscherm kun je in de eerste kolom de status van een reservering bekijken:

De PMS-leveringskolom geeft de datum en tijd aan waarop het reserveringsbericht naar het gekoppelde PMS is verzonden.

De andere kolommen tonen de naam van de gast zoals die is ingevuld op de OTA, de aankomst- en vertrekdatum van de reservering, de boekingsdatum is de datum/tijd waarop de reservering is gemaakt, de plaats waar de reservering vandaan komt, het boekingsnummer en het OTA-boekingsnummer (Ext reserverings-#) en de totale kosten van de reservering.

In de foutkolom kun je "Verzonden naar ADS" zien, wat betekent dat de reservering is afgeleverd bij het aangesloten PMS. Als de reservering niet aan het PMS is geleverd, kan deze kolom de foutmelding geven.

 

Zodra je de reservering die je zoekt hebt gevonden, kun je op de reservering klikken, die verdere details voor de reservering laat zien, inclusief de opmerkingen, de details van het gastenprofiel, het type kamer en de tariefcode die is geboekt en de bezettingsgegevens.

Vanuit dit scherm kun je ook de mislukte boekingen opnieuw indienen. Zodra je de fout hebt beoordeeld en de benodigde oplossing hebt toegepast, kun je een vinkje zetten bij de mislukte reservering en vervolgens op het resubmit-icoontje klikken. Als de fout terugkomt, moet het Supportteam verder onderzoek doen.

 

Hier zijn enkele van de gebruikelijke failover-redenen;

Ongeldige creditcard vervaldatum

  • Als een gast zijn reservering garandeert met een creditcard die voor de vertrekdatum van de reservering vervalt, zal de reservering niet worden gemaild.


Originele Boeking niet gevonden

  • Als een reservering die is gemaakt voordat de OTA werd aangesloten via de verbinding met de channel manager wordt geannuleerd of gewijzigd, zal deze ook failover naar e-mail worden gestuurd, aangezien de reservering niet binnen myfidelio.net zal worden gelokaliseerd.
  • Ook, indien de oorspronkelijke boeking niet heeft geleverd dan zullen eventuele wijzigingen of annuleringen op deze boeking ook mislukken.


Ongeldige kamer of tarief

  • Deze fout treedt op wanneer een reservering is ontvangen in het Extranet, maar niet kan worden geleverd aan het PMS omdat de kamer of de prijsdetails ontbreken op de geboekte data.

 

Terug in het centrale reserveringsscherm zie je rechtsboven een Excel-icoon en een Adobe PDF-icoon - met deze knoppen kun je de reserveringsgegevens exporteren en downloaden in Excel- of PDF-formaat.

Bij het downloaden van de reservering naar PDF-formaat wordt gevraagd je PDF-Pincode in te voeren.

Dit is noodzakelijk omdat de PDF de creditcardgegevens toont. Mocht je je PIN-code vergeten zijn, neem dan contact op met het supportteam.

 

Gerelateerde artikelen: