Wat gebeurt er met mijn beschikbaarheid als een kamer wordt geannuleerd?

Er zijn meerdere opties voor wat er met je beschikbaarheid gebeurt als een kamer wordt afgezegd. We leggen de opties in dit artikel uit.

In de standaardopstelling blijft bij ontvangst van een annulering alles zoals het nu is. Met andere woorden, als een annulering door de channel manager wordt opgehaald, blijft de beschikbaarheid ongewijzigd en wordt alleen de bijgewerkte beschikbaarheid die vanuit de PMS wordt verstuurd gewijzigd.

Echter, Booking.com heeft voor alle hotels een functionaliteit geïmplementeerd die Auto-Replenishment wordt genoemd. Deze functionaliteit houdt in dat de beschikbaarheid door Booking.com wordt verhoogd zodra een eerder gemaakte reservering wordt geannuleerd. Omdat de channel manager de beschikbaarheid niet verhoogt wanneer een annulering (van een boekingssite) wordt opgehaald, is het vaak zo dat de beschikbaarheid op Booking.com hoger is dan die van de channel manager.

Op de instellingenpagina (in het extranet) van het hotel zijn drie opties beschikbaar om je auto-replenishment te beheren.

 

Auto-replenishment instellingen:

  • AAN: Wanneer er een annulering binnenkomt in SmartHOTEL, wordt de beschikbaarheid naar boven bijgesteld. De aangepaste beschikbaarheid wordt verstuurd naar alle boekingssites.
  • UIT: Wanneer er een annulering binnenkomt in SmartHOTEL, veranderen wij de beschikbaarheid niet. De beschikbaarheid van voor de annulering wordt nogmaals verstuurd naar alle boekingssites.
  • Geen actie: Alles blijft zoals het nu is. Met andere woorden, als een annulering wordt opgehaald door de channel manager, blijft de beschikbaarheid onveranderd en wordt er geen bericht gestuurd naar een boekingssite.

 

Gerelateerde artikelen: