Er zijn meerdere opties voor wat er met je beschikbaarheid gebeurt als een kamer wordt afgezegd. We leggen de opties in dit artikel uit.
In de standaardopstelling blijft bij ontvangst van een annulering alles zoals het nu is. Met andere woorden, als een annulering door de channel manager wordt opgehaald, blijft de beschikbaarheid ongewijzigd en wordt alleen de bijgewerkte beschikbaarheid die vanuit de PMS wordt verstuurd gewijzigd.
Echter, Booking.com heeft voor alle hotels een functionaliteit geïmplementeerd die Auto-Replenishment wordt genoemd. Deze functionaliteit houdt in dat de beschikbaarheid door Booking.com wordt verhoogd zodra een eerder gemaakte reservering wordt geannuleerd. Omdat de channel manager de beschikbaarheid niet verhoogt wanneer een annulering (van een boekingssite) wordt opgehaald, is het vaak zo dat de beschikbaarheid op Booking.com hoger is dan die van de channel manager.
Op de instellingenpagina (in het extranet) van het hotel zijn drie opties beschikbaar om je auto-replenishment te beheren.
Auto-replenishment instellingen:
- Geen actie:
Channel Manager past de beschikbaarheid na een annulering niet aan. Booking.com werkt de beschikbaarheid zoals altijd, naar boven bij. De beschikbaarheid zal hierdoor bij SmartHOTEL anders zijn dan in Booking.com. - AAN:
Wanneer een annulering wordt opgehaald door de channel manager, wordt de beschikbaarheid in de channel manager verhoogd. Hierdoor wordt een bericht naar alle gekoppelde OTA's met de nieuwe, verhoogde, beschikbaarheid verstuurd. In tegenstelling tot de optie geen actie zijn de channel manager en alle gekoppelde kanalen hierdoor wel in sync. - UIT:
Wanneer een annulering door de channel manager wordt opgehaald bij de OTA, blijft de beschikbaarheid in de channel manager onveranderd. De onveranderde beschikbaarheid wordt nogmaals naar alle gekoppelde OTA’s verstuurd. Elke verhoging die door een OTA wordt gedaan, wordt overschreven met de beschikbaarheid in de channel manager. Hierdoor hebben kanalen zoals Booking.com weer dezelfde beschikbaarheid als SmartHOTEL.
Indien u wilt checken welke auto-replenishment setting voor uw hotel staat ingesteld of als u deze wilt wijzigen kunt u contact met ons opnemen via support@smarthotel.nl
Gerelateerde artikelen: