Hoe kan ik een gefaalde reservering opnieuw versturen?

Mocht een reservering niet zijn doorgestuurd naar de PMS door een fout, dan is het mogelijk om deze opnieuw in te dienen nadat het probleem is verholpen.

OPMERKING: Deze functie is alleen beschikbaar voor PMS systemen waarvoor SmartHOTEL de reserveringen pusht naar het PMS. Of uw PMS gekoppeld is voor push of pull voor het afleveren van reserveringen kunt u checken via: https://connectguide.smarthotel.nl/#pms_guides

 

Er zijn vele redenen waarom reserveringen mislukken, maar als de storing wordt veroorzaakt door een foutieve instelling in het gekoppelde PMS-systeem, dan kunnen ze opnieuw worden ingediend zodra het probleem is opgelost.

Filter in het reserveringsscherm op de status van de reservering naar 'Fout' (failed) en selecteer vervolgens de mislukte boekingen die opnieuw kunnen worden verstuurd (resubmit). Je kunt ze dan opnieuw aanbieden bij het PMS-systeem.

resubmit

 

Voor hotels die SmartCONNECT gebruiken, kunt u de reserveringen zien door de verzendstatus te bekijken.  Deze zal een "x" tonen.

connectres

Het is raadzaam om dit te doen in chronologische volgorde van de boekingsdatum timestamp, omdat een eerder op de dag gemaakte reservering later gewijzigd of geannuleerd kan zijn. Het opnieuw indienen van de wijziging of annulering voor de oorspronkelijke boeking zal resulteren in extra failovers.

  • Mocht je een groot aantal gefaalde reserveringen hebben, dan kun je deze in kleine batches opnieuw indienen.
  • Als je geen toegang hebt tot deze functie, neem dan contact op met het supportteam voor assistentie.

Alleen voor OHDCS-gebruikers: weet je niet wat de foutmelding bij de reservering betekent? Controleer dit artikel.

 

Gerelateerde artikelen: