Hoe kan ik een gefaalde reservering opnieuw versturen?

Mocht een reservering niet zijn doorgestuurd naar de PMS door een fout, dan is het mogelijk om deze opnieuw in te dienen nadat het probleem is verholpen.

OPMERKING: Deze functie is alleen beschikbaar voor bepaalde PMS-systemen.

 

Er zijn vele redenen waarom reserveringen mislukken, maar als de storing wordt veroorzaakt door een fout in het gekoppelde PMS-systeem, dan kunnen ze opnieuw worden ingediend zodra het probleem is opgelost.

Filter in het reserveringsscherm op de status van de reservering naar 'Fout' (failed) en selecteer vervolgens de mislukte boekingen die opnieuw kunnen worden verstuurd (resubmit). Je kunt ze dan opnieuw aanbieden bij het PMS-systeem.

resubmit

 

Het is raadzaam om dit te doen in chronologische volgorde van de boekingsdatum timestamp, omdat een eerder op de dag gemaakte reservering later gewijzigd of geannuleerd had kunnen worden. Het opnieuw indienen van de wijziging of annulering voor de oorspronkelijke boeking zal resulteren in extra failovers.

  • Mocht je een groot aantal gefaalde reserveringen hebben, dan kun je deze in kleine batches opnieuw indienen.
  • Als je geen toegang hebt tot deze functie, neem dan contact op met het supportteam voor assistentie.

Alleen voor myfidelio-gebruikers: weet je niet wat de foutmelding bij de reservering betekent? Controleer dit artikel.

 

Gerelateerde artikelen: